محل تبلیغات شما

با سلام خدمت کل همکاران و دوستان وتبریک عید سعید فطر در چند روز گذشته بحث های پراکنده یی در باره طراحی محصول و طرح داشتیم لیکن به انگیزه به بحث افتادن موضوع سرانجام حداقل بنده نتوانستم انچه به عنوان مکنونات ذهنی در خصوص طراحی دلخواه داشتم ذکر نمایم .خوشحالی ناشی از پاپان ماه فرخنده و حلول ماه شوال و گفتگو ۴ساعته لغایت ساعت ۳/۵ صبح با صاحبان یگانه از کارخانه های طرف قرارداد جهت تولید یک گروه کالایی جدید در صنعت و متقاعد کردن ایشان برای فرآوری این محصول که در گروه محصولات سوپر لاکچری قرار میگیرد و به کارگیری این فرصت بازار و اینکه میتوانیم خود را به عنوان اولین عرضه کننده این محصولات شناسایی نماییم و موافقت ایشان خواب از سرم زدود و فرصتی یافتم لغایت ناگقته های بحث طراحی را تکمیل و جمع بندی نمایم .امیدوارم که تلاشی مثمر ثمر در جهت انجام داده باشم و از نظرات شما دوستان نیز محروم نمانم.

 

جایگاه طرح در صنعت کاشی

اگر بخواهیم در مورد طراحی و طرح نظری بدهیم نخست سعی میکنم در خصوص جایگاه طرح در صنعت کاشی آغاز نمایم.

بی تردید طراحی احد از ویژگی های مربوط به کالا در تقسیم بندی های بازاریابی می باشد که آشکارا تاثیر بر عوامل اصلی سایر فرآورده دارد .برای نمونه امروز خیلی با واژه طرحهای عراقی روبرو میشویم .که شنیدن این واژه به طور غیر سر راست به ما یاداوری می نماید که کالا در چه کانال فروش و چه حدود قیمتی فروش می رود. فلذا می توان متوجه شد که نوع طراحی می تواند فارغ از جنس بدنه و لعاب کاشی یا سرامیک تعیین کننده عوامل اصلیدیگر فرآورده کاشی باشد و تقسیم بازار فروش آن را تعیین کندودر واقع طرح به غیر از شخصیتی که به فرآورده می بخشد در سطح وسیعتری حتی به کارخانه نیز منش میبخشد و یا برعکس از شخصیت کارخانه ناچیز می کند ،کما که در اظهار نظر دوستان گلایه داشتیم که چرا کارخانه الف طرح کارخانه ب را کپی می نماید ، پس با این پیش گویه و مهم بودن طرح بر منش کارخانه به بعد دیگری از مساله می پردازیم.

برای اینکه نخواهیم از بحث خارج شویم لازم است پافشاری کنم که پهنه بحث را محدود به طراحی کاشی و سرامیک به معنای عام در بازار امروز می نمایم و نمی خواهم وارد بحث مصرف آن و تاریخچه آن شوم. ولی پیش از اینکه وارد بحث ماهوی شویم لازم است در خصوص خویش کاشی به عنوان یک کالا بحث کنیم ،کاشی به غیر از برتری بهداشتی که نسبت به سنگ یا سایر محصولات همانند دارد توسعه بازار خویش را مدیون پیشرفت صنعت تولید می باشد که مصارف جدیدی را برای آن تعریف نموده است.بطور کلی تمامی محصولات خارج از چشم وهمچشمی داخل صنعت با دیگر محصولات صنعتی از عقیده مصرف در حال چشم وهمچشمی هستند و کوشش می نمایند با جانشین شدن محصولات دیگر بازار مصرف خویش را رشد دهند.برای نمونه نخست کاشی دیوار تنها فرآوری می گردید که مزیت بهداشتی وبعد متعلق به اامات قانونی سبب رشد بازار کاشی و فرآوری گردید و در فاز دوم و باتولید کاشی کف آغاز به جانشینی سایر محصولات نظیر کفپوش پلی ونیل ،پارکت و موکت رو کرد و از اویل سال ۲۰۰۰ با فراگیر شدن تولید محصولات پرسلانی در ایتالیاسعی در جانشینی سنگ نمود که پر واضح است که در همان سالها کارخانه های متعددی مشابه تکسرام ،کاوه و نیلو و اریا اقام به تولید نمودند که به علت زیر بودن بها 

قیمت کاشی روناس سنگ و عکس العمل صنعت سنگ در قیمت و تولید سنگ در ابعاد بزرگتر از سایز ۴۰/۴۰شاهد این بودیم که این کارخانه ها در فروش پرسلان با مشکلات زیادی روبرو شدند و خیلی از انها آغاز به تولید کاشی کف نمودند و در فاز بعدی کارخانه هایی مشابه ناز سرام و روناس از آغاز وارد فاز پرسلان نشدند و تنها در سالهای پسین با تغییر ادب مصرف و اطمینان مصرف کننده از مزیت های کاشی پرسلانی و البته گران شدن اتفاقاً قیمت سنگ گواه رشد بیشتر کاشی کف و پرسلان در کل کشور و در ضمن تعریف مصارف جدید همچون نمای ساختمان راه پله و خودروگاه بودیم.

از انچه ذکر شد می طاقت نتیجه گرفت که نوعا کاشی یک فرآورده جایگزین می باشد و لهذا با تعریف دامنه مصرف طراحی نیز به گونه خود اندک می شود به همین علت امروز شاهد کم و بیش بودن طرح کاشی های تولیدی کارخانجات به یکدیگر می باشیم و بیشتر طرحها فارغ از مات و براق بودن در سه گروه طرحهای چوب ،پارکت و سنگ در سرامیک و جدیدا افکت سیمانی چکیده گردیده است .به راستی امروز کسی کارخانه تولید سرامیکی سراغ دارد که طرح دهبید فرآوری نکرده باشداین سوژه یعنی اینکه کلا در بخش مصارف کاشی کف سایر ایده پردازی در طراحی در سطح احسن مورد نیاز نیست بلکه تبحر در تولید محصول با طرحی مانند تر و خوشرنگ تر همراه با سایر ویژگی های عمومی کیفی یک سرامیک دلخواه هست و نام و شهرت شرکت و همچنین شیوه فروش یک سرامیک با طرح مانند در کارخانه های گوناگون در بها گذاری و حجم فروش تعیین کننده می باشند

به در ضمن در کاشی بارو از فرآوری کاشی سفید و تاکید بر پس بهداشتی وسپس طرح گل و رگه دار اغاز گردید و در فاز بعدی و با پانچ های برجسته ،کاشی های رنگی و سفید تا اوایل دهه ۹۰مد بود و سپس با فرآوری کاشی حصار در ابعاد بزرگتر طرح سنگ و همچنین ورود تکنولوژی چاپ دیجیتال وترکیب پانج و چاپ دیجیتا ل و جانشینی کاشی با سنگ انتیک گروه محصولات بین کابینتی و پشت ال سی دی و وانگهی کوشش گسترش دهندگان مصرف کاشی حصار برای معرفی آن در درون منزل طرحهای کاغذ دیواری و مد گردیدند


قیمت کاشی و سرامیک

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها